دیدار اعضای هیئت مدیره اتحادیه با آقای ارباب خالص سفیر محترم ایران در کشور ترکمنستان


دیدار اعضای هیئت مدیره با آقای ارباب خالص سفیر محترم ایران در کشور ترکمنستان در محل اتحادیه مورخ 1399/04/31 برگزار شد.

آقای مهندس بابازاده ریاست هیئت مدیره اتحادیه ضمن خیر مقدم به میهمانان موضوع ضمانت نامه و گارانتی مورد نیاز کارفرمایان ، آیا ضمانت نامه مستقیم ایران را می پذیرند و در صورت عدم پذیرش ضمانت نامه بانکهای ایرانی آیا از طریق بانک صادرات ترکمنستان قابل انجام است و همچنین ما می توانیم از طریق صندوق ضمانت صادرات در صورت قبولی سازمانها و وزارت خانه های ترکمنستان اقدام به صدور ضمانت نامه های مورد نیاز کنیم .

آقای مهندس معین تقوی نایب رئیس اول اتحادیه در خصوص لزوم معرفی پروژه هایی که کشور ترکمنستان می توانند به پیمانکاران ایرانی واگذار کنند صحبت داشتند و درخواست نمودند این سازمانها شناسایی و به طرفین ایرانی معرفی شوند.

آقای مهندس پورحسینی نایب رئیس دوم اتحادیه در خصوص توانایی استان خراسان در بخش فنی و مهندسی صحبت کردند و چند تفاهم نامه همکاری قبلی بین دوکشور از قبیل خواهر خواندگی استان خراسان و استان مرو ترکمنستان و همچنین کمیسیون های مشترک را یادآوری نمودند و اعلام کردند استان خراسان می تواند معین کشور ترکمنستان باشد و پیگیری گزارش از نیازهای بازار خدمات و محصولات در ترکمنستان / پیگیری و احصا موارد کمیسیون های مشترک اقتصادی قبلی که اجرا نشده .

آقای مهندس معصومین خزانه دار اتحادیه در خصوص توانمندی استان در ارایه محصولات و ادوات کشاورزی صحبت کردند که می توانند در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند و پیشنهاد راه اندازی یک نمایشگاه دایمی را در این کشور داشتند

آقای مهندس بکائیان بازرس اتحادیه فرمودند پیرو صحبت آقای قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ما باید در کنار وابسته های نظامی و امنیتی و فرهنگی وابسته اقتصادی هم در وزارت امورخارجه داشته باشیم و در دیپلماسی بین المللی نگاه کاملا اقتصادی داشته باشیم .

آقای مهندس رحمانی مسائل امنیتی و مشکلات حاکم در ترکمنستان / آیا جز رایزن بازرگانی در ترکمنستان اقدام دیگری انجام شده است؟ / آیا در دفتر مشهد کسی هست که بشود از طریق آن مراوده داشته باشیم؟ / پیشنهاد معرفی افراد موفق در این کشور به عنوان منتور جهت فعالیت در این کشور را داشتند

آقای مهندس پورقاسمی دبیر اتحادیه در خصوص اقدامات اتحادیه در خصوص بازاریابی و پروژه یابی توضیحاتی را دادند و پیشنهاد همکاری در پروژه های SMRTCITY را اعلام کردند

آقای مهندس رئیسی پیشنهاد بیشتر شدن ارتباط بین دو کشور در سطح استاندارها را ارائه نمودند و فرمودند ما می توانیم پروژه های زیادی را در این کشور اجرا کنیم و توانمندی ایران در این زمینه بسیار بالاست .

بعد از صحبت اعضای هیات مدیره آقای مهندس ارباب خالص سفیر محترم ایران در کشور ترکمنستان بیاناتی به شرح زیر داشتند کشور ترکمنستان بسیار بسته و امنیتی است که این خود تاثیر بسیار زیادی بر فعالیت آزاد شرکتها خواهد داشت در این کشور تمامی اقدامات و فعالیت ها باید بصورت مستقیم از ریاست جمهوری و سیستم امنیتی آنجا اجازه داشته باشد . در ایران وزیر مسکن و شهرسازی مسئول کمیسیون ایران و ترکمنستان شده است که می توانیم از طریق ایشان اقدام موثری را در زمینه خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Are You Looking for

Experienced Attorneys?

Get a free initial consultation right now